آموزش برنامه های شستشو ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : مهناز

 

 درباره ی برنامه های شستشو ماشین لباسشویی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

ماشین های لباسشویی یکی از لوازم های برقی سودمند می باشد. که به دلیل خدمات رفاهی و صرفه جویی در زمان، طرفداران بسیاری دارد. و همیشه شاهد تولید انواع متفاوت آنها از برند ها و تولیدی های جدید هستیم. در حالی که از یک مدل به مدل دیگر فرق می کنند. اما عملکرد مشابهی دارند. هر ماشین لباسشویی دارای برنامه های ویژه و مجزایی برای شستشو انواع لباس ها و پارچه میباشد. هر کدام متناسب با ویژگی هایی چون جنس البسه ، رنگ لباس ،میزان آب و دما طراحی شده اند. مثلا برنامه های جداگانه ای برای پارچه های کتانی و مصنوعی وجود دارد . معمولا آب برای پارچه های کتان و پنبه ای داغتر از پارچه های مصنوعی میباشد. در برنامه مصنوعی دما کمتر از ۴۰ درجه سانتی گراد و دور چرخش کمتر میباشد.

مهم نیست شما از کدام برند، ماشین لباسشویی خریداری کرده اید. چرا که برنامه های شستشو در همه ماشین های لباسشویی به یک صورت عمل میکنند. فقط تعداد آنها  میتواند. بسته به مدل زیاد یا کم باشد. حال میخواهیم تمام برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ها را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 Intensiv 

از این برنامه برای شستن لباس نسبتا تا بسیار کثیف استفاده میشود. در این برنامه ابتدا لباس ها تا خیس خوردن چرکی آنها گرفته  میشود. و بعد روند شستشوی  اصلی آغاز میشود و اینگونه از چرک مردگی لباس جلوگیری میشود. به همین خاطر برای لباس های چرک بهترین گزینه است.

 

2

sports wear یا sport wash 

لباس های ورزشی چون از الیافی مصنوعی ساخته میشوند. و معمولا به دلیل اینکه زیاد عرق بدن را میکیرد. و بوی عرق می دهد باید زود زود شسته شود به همین خاطر باید از برنامه ای استفاده کرد تا خیلی راحت کهنه و خراب نشود. روند شستن آن بدین صورت است که قبل از چرخش دما ار کاهش می دهد و بعد شروع به شستن آن خواهد کرد . لباس شما بیش از حد شسته نمی شود. و به لباس و بافت آن آسیبی وارد نمی کند.

DUvet 

برای لباس های از جنس مخمل و الیاف مصنوعی و برای شستشو پتو و بالشت از این آیکون استفاده کنید. زیرا ماشین لباسشویی به طور خودکار با توجه به جنس پارچه، دمای آب و دور چرخش را تنظیم می کند. چون این نوع الیاف مواد شوینده را در خود نگه می دارند. به همین سبب حجم بیشتری از آب برای این دسته به کار می رود. تا لباس ها و پتو هایی تمیز و بدون بو در اختیار شما قرار دهند.

 

آموزش برنامه های شستشو ماشین لباسشویی

 

برنامه mix در ماشین لباسشویی 

این گزینه برای انواع لباس های رنگی با درجه های متفاوت از کثیفی و با جنس های متفاوت کاربرد دارد. شما میتوانید هر نوع لباسی را با این برنامه بشویید البته توجه داشته باشد که تنها لباس های منزل و راحتی را با ان بشویید. و از شستن لباس های مجلسی و رسمی خودداری کنید .

 

 Allergy plus یا sensitive 

این یکی از برنامه های جالب توجه برای کسانی است. که آلرژی و حساسیت پوستی دارند و به نوعی به حساسیت های وسواسی دچار هستند. در این جا دما در طول مراحل شستشو  ثابت نگه داشته میشود تا پارچه ها کاملا تمیز و از هرگونه میکروب و غباری پاک شوند و مواد شوینده تماما از لباس ها گرفته شود. این آیکون برای پارچه های سخت چون پنبه و کتان نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به گونه ای که افراد حساس میتوانند انواع لباس ها و حتی پتو های خود را با آن بشویند.

 

 silk یا Delicates

این مورد برای انواع پارچه های ظریف و حریر به کار برده میشود برای شستن این گونه الیاف ماشین لباسشویی با دما و چرخشی کم شروع به کار میکند تا به پارچه آسیب وارد نشود پس سعی کنید برای پاچه های حساس حتما از این گزینه استفاده کنید.

 

 jeans یا Dark Wash 

اگر میخواهید لباس های تیره بور نشوند و همچنین پارچه های  پنبه ای و ترکیبی چون شلوار جین شما خراب و لطمه نبینند. حتما از Dark Wash بهره بگیرید . دراین برنامه سعی میشود از آب بیشتری برای شستشو استفاده کند. و از شوره و سفیدک روی لباس جلوگیری کند. توجه داشته باشید. حتما از مایع لباسشویی استفاده کنید.

 

 Blouses / shirt 

برای شستن بلوز و تی شرت های خود بهتر است. از این برنامه در ماشین لباسشویی استفاده کنید. و به این ترتیب از گشاد شدن و چروک شدن بیش از حد آنها جلوگیری کنید .

 

Quiek super 

در زمان هایی که خیلی عجله دارید. و میخواهید لباستان را در مدت زمان کوتاهی بشویید. و یا در مواقعی که لباستان زیاد کثیف نیست و کمی بوی عرق گرفته و نمیخواهید بیش از حد شسته شود. از این برنامه غافل نشوید . شما میتوانید با این گزینه لباستان را تنها به مدت ۱۵ دقیقه تمیز کنید. توجه داشته باشید. که این مدت زمان در برخی از لباس شویی ها میتواند ۳۰ دقیقه باشد.

 

برنامه Cotton در ماشین لباسشویی 

cotton یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای شستن انواع پارچه های نخی و کتان مورد استفاده قرار میگیرد . انتخاب بهترین برنامه باعث میشود. تا الیاف لباس های شما خراب و چروک نشود. و طول عمر لباسهایتان بالا رود.

 

1

 Wool 

لباس های کاموایی و پشمی  را با این برنامه بشویید.

این برنامه از گشاد شدن و  وا رفتن لباس جلوگیری میکند.

و  همچنین از آب سرد و دور چرخش کم برای شستن آنها استفاده می شود.

در اینجا سعی کنید برای بیش از ۲ تا ۳ کیلو لباس استفاده نکنید.

 

لباس-کاموایی

Night Wash 

زمانی که میخواهید لباستان را در شب بشویید و نمیخواهید صدای آن افراد خانواده را اذیت کند Night Wash را انتخاب کنید. چرا که سطح صدای ماشین را به میزان زیادی کاهش می دهد و به همین شیوه مانع از مزاحمت شما خواهد شد.

 

Night Wash

curtain

این برنامه هم یکی از گزینه های بسیار مناسب و مخصوص برای شستن انواع پرده های سبک وزن و سنگین وزن میباشد. شستن پرده ها از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که اگر پرده ها آسیب ببینید ظاهر کهنه و زشتی پیدا میکنند. به گونه ای که شما حاضر نیستید. دوباره آنها را آویزان کنید. این آیکون مناسب پرده های شما میباشد و از چروک شدن زیاد آنها جلوگیری میکند. و شما در اتو کردن آن زیاد دچار زحمت نخواهید شد. در این برنامه طی فرایندی با یک آبکشی اولیه گرد و غبار از پرده گرفته میشود و بعد با بالا بردن سطح آب شستشوی کلی را انجام میدهد.

دور چرخش برای پرده ها نسبت به سایر برنامه ها کم است و با احتیاط و مدت زمان بیشتری شروع به شستن پرده ها میکند. که از هر گونه آسیب احتمالی پیش گیری میکند.

 

curtain

بعد از توضیح برنامه های شستشو برای انواع لباس ها و پرده ها و پتو ها میخواهیم شما را با برنامه های جانبی ماشین های لباسشویی آشنا کنیم.

 

 برنامه Easy Care  یا + Easy Care در ماشین لباسشویی 

 

این برنامه مورد مناسبی برای شستن انواع پارچه های پنبه ، الیاف مصنوعی و سایر جنس ها میباشد که به راحتی چروک میشوند و این برنامه با شستن ملایم لباس ها و دور چرخش کمتر از چروک شدن لباسهایتان جلوگیری میکند. پس اگر میخواهید لباس چروک نداشته باشید و طول عمر بیشتری داشته باشد. این مورد میتواند بسیار مناسب باشد.

 

آموزش برنامه های شستشو ماشین لباسشویی

 

Spin/ Gentle Spin 

این گزینه برای مواقعی که میخواهید لباستان زود خشک شود. میتوانید آن را در دور تند قرار دهید. تا با سرعت بیشتری لباس را برای شما خشک کند. اما ما پیشنهاد میکنیم. هرگز سرعت خشک کن را از حالت پیش فرض خارج نکنید. چون باعث آسیب و چروک شدن لباس هایتان میشود. همچنین از این برنامه میتوانید هنگامی که لباس را با دست شسته اید و برای خشک کردن آن میخواهید از خشک کن آن استفاده کنید. تنها کافی است برنامه را روی آیکون Spin قرار دهید. تا ماشین لباسشویی شروع به خشک کردن لباس کند.

 

 Pre Wash 

در مواقعی که لباس هایتان بسیار کثیف است و لازم است طول شستشو ی بیشتری داشته باشد. با اضافه کردن این برنامه میتوانید قبل از شستشوی اصلی یک بار لکه ها و کثیفی های زیاد را از لباس پاک کنید. و بعد از این فرایند دوباره عملکرد شستشو را انجام دهید. این کار باعث میشود. تا لباس ها به شکل بهتری تمیز شوند. و هیچ گونه لکه ای رو ی آنها باقی نماند. این پیش شستشو را فراموش نکنید. که میتواند بسیار پر کاربرد و مفید واقع شود.

برنامه Eco در ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد 

این گزینه برای زمانی که میخواهیم. در مصرف انرژی و آب صرفه جویی کنیم مناسب میباشد. زمان شستشو در این برنامه کمی طولانی تر از سایر برنامه ها میباشد. و روند شستشو به آرامی صورت میگیرد. و همین باعث مصرف انرژی کمتر و هدر رفتن آب میشود .

Empty 

با این برنامه میتوانید در هر زمان حتی در حین فعالیت دستگاه آب لباسشویی را تخلیه کنید. که این معمولا در مواقعی پیش می آید که میخواهید لباسی را که فراموش کرده اید. به ماشین لباسشویی اضافه کنید. با برعکس میخواهید. تکه ای را از لباسشویی خارج کنید. قبل از این کار باید آب دستگاه را کاملا خارج کنید. و برای همین منظور باید برنامه Empty را انتخاب کنید.  زیرا قبل از تخلیه ی دستگاه درب باز نمی شود .

 

 Rinse 

در مواقعی که احساس میکنید از مواد شوینده بیشتر از مقدار لازم استفاده کرده اید. و دغدغه این را دارید. که مواد شوینده  به خوبی از لباس ها  پاک نشده باشد. میتوانید از این برنامه Rinse که یک برنامه آبکشی اضافه میباشد استفاده کنید. و همچنین زمانی که لباسی را با دست شسته اید. اما برای آبکشی می خواهید. از لباسشویی استفاده کنید Rinse بهترین گزینه مناسب است.

 برنامه Drum Clean در ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد 

شما میتوانید برای شستشو دیگ ماشین لباسشویی از این گزینه استفاده کنید. سعی کنید هر ۶ ماه یکبار و یا  پس از ۴۰ تا ۶۰ بار استفاده از دستگاه محفظه ی داخلی لباسشویی را در حالی که خالی است. و بدون مواد شوینده کاملا بشویید. تا از هر گونه بوی نا مطبوع و جرم و کثیفی پاک شود . البته سعی داشته باشید برای این کار از جرم گیر استفاده کنید. تا جرم و آهک هایی که جلوی لوله های ورودی دستگاه را گرفته اند از بین بروند . حتما با این کار طول عمر دستگاه خود را افزایش خواهید داد .

Time Delay 

این برنامه بسیار جالب و پر کاربرد به گونه ایست که میتواند. زمان شستشوی لباس ها را برای برای ۱ تا ۲۴ ساعت به تاخیر بیندازید. زمانی که گزینه Time Delay را انتخاب میکنید. در واقع میتوانید تنظیم کنید. که دستگاه در چه ساعتی روشن وشروع به فعالیت کند. و شستشو را برای بعد از اوج مصرف برق به تاخیر بیندازید.

 

نتیجه گیری راهنمای استفاده از برنامه های ماشین لباسشویی

در خصوص استفاده از برنامه های روی ماشین لباسشویی با توجه به مطالبی که گفتیم می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید و طرز کار با ان ها را یاد بگیرید. الان دیگر می دانید که هر کدام برای چه چیزی در نظر گرفته شده اند و چه کاری انجام می دهند. حتما از دفترچه راهنما نیز استفاده کنید و سعی کنید هنگامی که نصاب برای نصب آن می آید از آن نیز سوال بپرسید و یادگیری خود درا دو چندان کنید. اگر اطلاعات کافی در این مواردی که گفتیم نداشته باشید می توانید برنامه ریزی روی ماشین لباسشویی را از کار بندازید و دچار اختلال شود.





:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: